برون سپاری کارها چیست و چگونه از آن بهره ببریم؟

 برون سپاری کارها چیست و چگونه از آن بهره ببریم؟

برون سپاری کارها مفهومی است که اگر یک مدیر کسب و کار با آن آشنایی نداشته باشد امکان ندارد که به رشد چشمگیری دست پیدا کند. یک مدیر تازه کار معمولا دوست دارد همه کارها را خودش انجام دهد ، در صورتی که یک مدیر حرفه ای می داند که باید انژی خود را صرف کارهای خاصی کند. با ما همراه باشید تا مفهوم مهم برون سپاری کارها را بررسی کنیم.

واقعیت این است که در یک کسب و کار واقعی کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. بنابراین واضح است که انجام کلیه ی این کارها به وسیله تعداد محدودی مدیر و کارمند عملا غیر ممکن است. اینجاست که مفهوم برون سپاری مشکلات را برطرف می کند.

برون سپاری چیست؟

برون سپاری به طور خلاصه روشی است که ما از ظرفیت کسانی خارج از مجموعه ی خودمان استفاده می کنیم تا کارها به سرانجام برسد. این مفهوم بر اساس پذیرش این حقیقت است که در هر حوزه ای کسانی هستند که کارها را بهتر و حرفه ای تر از ما انجام می دهند.

حالا که با مفهوم برون سپاری در کسب و کار آشنا شدیم ، بیایید به داخل آن نفوذ کنیم و ببینیم که اساسا چطور باید در عمل از این روش بهره ببریم.

کارهای وقت گیر را برون سپاری کنید

اینکه وقت طلاست فقط یک شعار نیست. وقتی وارد حیطه مدیریت یک کسب و کار بشوید متوجه خواهید شد که انجام یک سری کارها به وقتی که از شما یا تیمتان می گیرد نمی ارزد ، این به معنی نیست که آن کارها نباید انجام شوند ، بلکه به این معنی است که کس دیگری باید آن کارها را انجام دهد.

به عنوان یک مثال کوچک ، مثلا خریدن کاغذهای مصرفی شرکتتان یا تهیه وعده ی ناهار کارکنان کارهایی هستند که می توانند برون سپاری شوند. در این مثال شما به جای اینکه کسی را بفرستید تا این کارها را انجام دهد ، می توانید با استفاده از اپلیکیشن های سفارش غذا ، غذای روز شرکت را تهیه کنید. به همین سادگی.

کارهای تخصصی را برون سپاری کنید

همیشه کارهایی هستند که به یک یا چند تخصص ویژه احتیاج دارند. اشتباه بزرگ می تواند این باشد که خودتان را همه فن حریف تصور کنید و با کاری که تخصصش را ندارید سر و کله بزنید.

این مطلب را هم ببینید
تکنیک ۵s ژاپنی یا همان نظام آراستگی فایو اس چیست؟

این واقعیت را بپذیرید که شما عالم دهر نیستید ، پس کارهایی که بلد نیستید را برون سپاری کنید. مثلا در یک شرکت ، امور تبلیغات یا حسابداری را می توان برون سپاری کرد. مثلا می توانید با یک شرکت دیگر قرارداد ببندید که این امور را برای شما انجام دهد. یا حتی می توانید افرادی را به صورت فریلنسینگ استخدام کنید.

واقعیت همیشگی

این واقعیت را بپذیرید که شما عالم دهر نیستید ، پس کارهایی که بلد نیستید را برون سپاری کنید.

کارهای گاه و بی گاه را برون سپاری کنید

کارهای گاه و بی گاه یا همان پاره وقت ، کارهایی هستند که گه گداری نیاز به انجامشان هست اما در عین حال قابل چشم پوشی هم نیستند و حتما باید انجام شوند. برای انجام چنین کارهایی نمی توان نیروی کار تمام وقت استخدام کرد ، بنابراین برون سپاری این گونه کارها یک امر واجب است.

مثلا مدیریت شبکه های اجتماعی کسب و کار شما یک کار لازم اما پاره وقت است. برای انجام چنین کاری می توانید از یک فریلنسر کمک بگیرید یا مثلا یک دانشجو را به شکل پاره وقت استخدام کنید.

علاوه بر کارهایی که توضیح داده شد ، یک سری کارها را هم نباید به هیچ وجه برون سپاری کنید. به عنوان مثال کارهایی که فقط از شما یا تیم شما ساخته هستند یا کارهایی که به انجام آنها علاقه شخصی دارید نباید برون سپاری شوند.

تصمیم نهایی همیشه با شماست

با توجه به مطالبی که بیان شد ، همیشه تصمیم گیری اینکه چه کاری برون سپاری شود و چه کاری نشود با شماست. شما باید با استفاده از قوه تحلیل خود بتوانید انجام کارها را مدیریت کنید. اگر برون سپاری را به درستی انجام دهید ، قطعا شاهد افزایش شدید بهره وری خود و مجموعه تان خواهید بود.

این مطلب را دوست داشتید؟

به آن امتیاز بدهید

امتیاز مطلب ۵ / ۵. تعداد آرا ۶

هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده! شما اولین نفر باشید

مطالب پیشنهادی

2 نظر

    Avatar
  • فوق العاده بود
    تشکر فراوان از شما

      فرهاد آشنا
    • خواهش می کنم.
      ممنون که مطالعه کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *